Fűtéskezdet csőtörésekkel

2008.09.21.

Nagyüzem van a Dunaújvárosi Víz-, Csatorna- Hőszolgáltató Kft-nél. A fűtési szezon kezdetekor úgy két-három hétig naponta mintegy száz hibabejelentés érkezik.

S ilyenkor szó szerint, aki él és mozog a távhőszolgáltatási részlegen, mindenki a fűtés indulásával foglalkozik. Vannak, akik a hőközpontokat járják, mások pedig, hogy beindítsák a fűtést, mások a panaszokkal foglalkoznak.

Folyamatosan cseng a telefon a műszaki ügyfélszolgálaton. A fűtés bekapcsolásának kérései mellett a panaszok is megjelentek szép számmal. Sőt, volt, aki most akart radiátor-áthelyezést. Na, ez utóbbi az, amire az elkövetkező hetekben nincs lehetőség.

Üröm az örömben

 

Zsuzsa többféle kérdést tett fel  www.dvcsh.hu honlap kérdezz –felelek rovatában. Először is annak örült, hogy van lehetőség arra, hogy már most is legyen fűtés. Azt is tudja, hogy nagyon kedvező a díja, csak nem érti pontosan, hogy mennyire.

Kedves Zsuzsa! Most az érvényes fűtési díj 5 százalékért lesz meleg a lakásokban. Egészen a hónap végéig. Azután az október 15-ig a mostani díj 10 százalékért, és október 15-től október végéig fél áron lesz elszámolva majd az elszámoló számlában a fűtése. Ez megközelítőleg 5000 forint körüli megtakarítást jelent majd a szolgáltatást igénybe vevőknek. Természetesen ez csak azokra vonatkozik, akik a múlt hétig csatlakoztak az akcióhoz.

 

Zsuzsa szóvá tette azt is, hogy a szomszédjában kilyukadt az egyik radiátor, ezért nincs nála  sem fűtés. Sokallja a várakozást. Az is érdekli, hogyha nincs fűtés, akkor vajon kevesebbet fizet-e?

A fűtési hődíjának alapja az elfogyasztott, hőközpontokban mért hő. Akinél költségosztó ( kis fiolák a radiátoron ) van felszerelve, az a fogyasztása arányában fizet. Tehát, ha nincs fűtés, akkor nem párolog a fiolából a folyadék, vagyis önnek sem kell hődíjat ezekre az időszakokra fizetnie. Ha légköbméter alapú az elszámolása, akkor ugyan a hőközpontokban kevesebb hő fogy el , de a társasház minden egyes tagjának arányosan csökken a fűtési díja azáltal, hogy önnél nem volt fűtés. Ebből látható, hogy sokkal igazságosabb az elosztás a költségosztók arányosítása révén.

Naponta megközelítőleg 100 panasz

Zsuzsa  kérdésének első felére kicsit hosszadalmasabb a válasz: S. Hegedűs Ambrus, távhőszolgáltatási üzemigazgató a műszaki problémák okát a dilletációban látja. Az eddigi hidegvíz helyett a rendszerbe melegvíz kerül, s a hirtelen kitágulás előhozhat eddig rejtve maradt hibákat. A javítások során a tömítéseket cserélik, a rendszert légtelenítik, a kilyukadt radiátorokat meghegesztik. Jó hír azoknak, akik átalánydíjas szolgáltatási szerződéssel rendelkeznek, hogy mindezen javítások, hibaelhárítások és még a radiátor cseréje is számukra ingyenesek.

Gyakori gondot okoz a rendszer levegősödése, amely fűtés elégtelenséggel, esetenként még a radiátorok „csörgésével” is jár. A lakások egy részében megpróbálkozhatnak a lakók maguk is a légtelenítéssel, de sikertelenség esetén mindenképpen hívják ki a Dunaújvárosi Víz-, Csatorna- Hőszolgáltató Kft. karbantartóit, hogy szakszerűen elhárítsák a hibát. A megfeszített karbantartási időszak a tapasztalatok alapján megközelítőleg a fűtési idény kezdetét követő három héten keresztül tart, ilyenkor naponta megközelítőleg naponta 100 panaszt kell kivizsgálniuk.

 

Bonyodalmak az illegalitásból

Kőszegi Zoltán távhőszolgáltatási részlegvezető szerint igyekeznek a lehető leghamarabb kijavítani a meghibásodásokat, orvosolni a panaszokat. Arról is beszélt, hogy legelőszőr a csőtörésekhez vonulnak ki, s oda, ahol nincs fűtés. Huszonnégy órás ügyeletet tartanak, ezért, ha kell,  még éjszaka is kivonulnak, hiszen igyekeznek minél előbb megoldani a problémákat. A részlegvezető elmondta, hogy sok gondot okoz a társaságnak, hogy vannak olyan társasházak,ahol nincs a raditátorokban víz. Előfordul ugyanis,  hogy  illegálisan engedik le a fűtési rendszerből a vizet, így a fűtési szezonban derül ki, hogy nem lehetséges a távhőszolgáltatás, mert a rendszert teljesen fel kell tölteni, majd mindenhol légteleníteni.

Mindezek mellett a fűtési idényben is folyamatosan figyelik, ellenőrzik a hőközpontok működését, ha szükséges pótvízzel újratöltik a rendszert.

Praktikus tanács a termosztatikus szeleppel ellátott radiátorok használatához, hogy a szolgáltatás kezdetekor érdemes a szabályozót 5-ös fokozatra állítani néhány órán keresztül, hiszen így megoldódik a rendszer légtelenítése.

Amennyiben hibát észlelnek, a társaság 24 órán keresztül működő műszaki ügyfélszolgálatán, az Építők útja 1 szám alatt, illetve a 25/413-622, 411-528, 401-030-as telefonszámokon megtehetik észrevételeiket.

És remélhetőleg Zsuzsánál már meleg van….