Friss! Fontos tudnivalók – 3. hullám

Tovább a részletekre »

Kérdezz-felelek

Tisztelt Fogyasztóink!

Ebben a menüpontban lehetőséget biztosítunk Önöknek arra, hogy szolgáltatásainkkal kapcsolatos kérdéseiket feltehessék, és természetesen választ is kapjanak, kaphassanak rá. Akár nyilvánosan az alábbiakban a kérdés és a válasz egyidejű megjelenítésével, vagy – ha ezt külön kérik- az Önök által megjelölt emailre küldjük.

Felhívjuk figyelmüket, hogy kizárólag a szolgáltatással kapcsolatos kérdésekre válaszolunk, s a megjelenési mód miatt fenntartjuk a jogot arra, hogy az írásokat a tartalom megváltoztatása nélkül rövidítsük.

Feladatunknak tekintjük, hogy egyre jobb szolgáltatási színvonalat és ehhez tartozó közérzetet biztosítsunk, ehhez kérjük az Önök segítségét is.

Tovább új hozzászólás írásához »

2 528 hozzászólás

Török KrisztiánDátum: 2021.03.31 - 02:26

Tisztelt Szolgáltató!

Az ingatlanom eladásra került! Az átíráshoz nem találtam formanyomtatványt sem a vízhez sem a fűtéshez.

Továbbá szeretném megkérdezni, hogy a fűtés elszámolásához milyen módon kérhetek leolvasást, a költségmegosztó állása hogyan rögzíthető a birtokba adási jegyzőkönyvben(hogy a szokásos évi leolvasáskor ne az új tulajdonos kapjon pluszos vagy minuszos csekket, és a továbbiakban ne képezze vita tárgyát a fizetés)!

Köszönöm a válaszukat.

Üdv.: Krisztián

    Pappné AnikóDátum: 2021.04.01 - 09:42

    Tisztelt Török Krisztián!
    A számla fizető személyében bekövetkezett változás bejelentéséhez az alábbi dokumentumok szükségesek:
    – a tulajdonjog változást hitelt érdemlően bizonyító 30 napnál nem régebbi okirat (adásvételi szerződés, vagy tulajdoni lap másolat),
    – mindkét fél által aláírt, dátummal ellátott átadás-átvételi jegyzőkönyv, melyben az ingatlanban található vízmérő(k) gyári számát és állását rögzítették, illetve
    – amennyiben valamelyik fél vállalkozás, akkor 30 napnál nem régebbi cégkivonat és aláírási címpéldány.
    Szükséges még a régi fogyasztó új címének megjelölése, hogy a végszámlákat postázni tudjuk. Levelében kérjük jelölje meg, hogy az új fogyasztó milyen módon kívánja a számlákat kiegyenlíteni (készpénz átutalási megbízással, átutalással), hogy milyen címre kéri a számlák kézbesítését, lakott lesz-e az ingatlan, havonta kb. hány m3 vízfogyasztás várható, illetve a gyorsabb ügyintézés érdekében kérjük adjon meg telefonos elérhetőséget.
    Abban az esetben, ha az ingatlan fűtőtestjei költségosztó berendezéssel felszereltek, akkor ezek fotóját el kell küldeni a szerviztechnikus@dvcsh.hu címre.
    Lehetőség van elektronikus számla igénylésre is, ha ezt választja, kérjük levelében jelölje meg azt az e-mail címet amire a számlákat kéri, vagy elektronikus számla igényét a későbbiekben is jelezheti a Szolgáltató honlapján a http://www.dvcsh.hu/elektronikus-szamla-igenyles/-re kattintva.
    Tájékoztatjuk, hogy a bejelentési kötelezettség a régi és az új fogyasztó részéről is egyetemleges, a változást követő 15 napon belül, ezen kötelezettségüknek eleget tehetnek elektronikus úton a dunaujvaros@globalfaktor.hu címre.
    Formanyomtatvány kitöltésére csak személyes ügyintézéskor kerül sor.
    Tisztelettel:
    Pappné Anikó

juhaszmarika42@gmail.comDátum: 2021.03.29 - 15:38

2021 03 12 jkv. Szerint birtokba vettem 2458 Rácalmás Páskom Sirály U. 4602/2 ingatlant 38367934 gysz.vizoraval 174 oraallassal. Adásvételi szerződést és átvételi jkv-et emailben elküldtem. mivel még nem kaptam választ nem tudom kitölteni a bejelentő nyomtatványt fogyasztói azonosítók hiánya miatt
Mi a teendőm?

    Pappné AnikóDátum: 2021.03.31 - 07:24

    Tisztelt Juhász Marika!
    A fogyasztóváltozás bejelentéséhez elegendőek voltak a megküldött iratok, nyomtatvány kitöltésére csak személyes ügyintézéskor kerül sor.
    Bejelentését feldolgoztuk, felhasználási hely azonosítója: 000601164.
    Tisztelettel:
    Pappné Anikó

Balló PéterDátum: 2021.03.24 - 09:59

Kedves Pappné Anikó!

Köszönöm előző hozzászólásomra történt intézkedésüket, a locsolóvíz állását sikeresen rögzítettem.
Küldtek egy másik levelezőlapot, feltehetően a főmérő állását kellene megadnom, de ezt nem tudom megoldani. A főmérő a közműalagútban van melynek a kulcsa Önöknél van, hisz Önök szokták minden negyedévben és év végén is leolvasni. A Covid járványra tekintettel az év végi leolvasást nem tették meg, így a számlájuk alapját képező óraállást becsléssel határozták meg. A becslés sajnos rosszul sikerült és lényegesen többet számláztak ki, mint az általam szintén becsléssel megállapított vízfogyasztás. Nem reklamáltam, kiegyenlítettem a számlájukat. Most viszont ragaszkodom ahhoz, hogy olvassák le a közműalagútban lévő vízórát, ellenkező esetben megreklamálom számlájukat és nem fogom kifizetni.
Fenti problémával sok Tamási Áron utcai lakos szembesült

    Pappné AnikóDátum: 2021.03.25 - 09:16

    Tisztelt Balló Péter!
    A Tamási Á. u. bekötési mérői – egy-két kivételtől eltekintve – közműalagútban vannak. A 2020. márciusban megküldött levelünkben tájékoztattuk fogyasztóinkat a leolvasási rendben történt változásokról, mely szerint ezeket a mérőket a Szolgáltató március és szeptember hónapokban olvassa le a kiadott jegyzőkönyv alapján. Június és december hónapokban becsült mennyiségekkel készülnek az itt lakók vízszámlái. December hónapban nem a járványügyi vészhelyzet intézkedései miatt nem olvastuk le a mérőket- a közölt ütemezés szerint – ebben az időpontban nincs szolgáltatói leolvasás,
    A soron következő számlázási időszak miatt a Tamási Á. u. közműalagutas mérőinek tervezett szolgáltatói leolvasásának időpontja: 2021.03.26. (péntek délelőtt).
    Jelzésére megvizsgáltuk a mérőleolvasó lapok kiküldésére kialakított ügyviteli eljárásunkat, intézkedéseket tettünk, hogy a közműalagútban található mérők felhasználási helyeire a jövőben csak a locsolóvizes mérő leolvasásához küldjünk leolvasó lapot.
    Jelzését köszönjük, az okozott kellemetlenségért elnézését kérjük.
    Tisztelettel:
    Pappné Anikó

Balló PéterDátum: 2021.03.22 - 11:51

Tisztelt Szolgáltató!
A locsolóvíz leolvasásához megkaptam az értesítő levelezőlapjukat. Gondoltam a dvcsh.hu oldalon bejelentem, de szembesültem azzal a ténnyel , hogy online módon csak a hónap 1-20-ig terjedő időszakában fogadnak bejelentést. Gratulálok a szervezésükhöz.

    Pappné AnikóDátum: 2021.03.23 - 14:14

    Tisztelt Balló Péter!
    Társaságunk honlapján sajnos jelenleg még nem tudjuk szétválasztani a szolgáltatás típusokat, így minden hónap 20. napján az online bediktálási lehetőség lezáródik. Az ezzel kapcsolatos informatikai fejlesztések folyamatban vannak, kérjük szíves türelmét és megértését.
    Kérjük a locsolóvizes mérők állását a bejelentes@globalfaktor.hu email címre szíveskedjen megküldeni.
    A kellemetlenségért elnézését kérjük.
    Tisztelettel:
    Pappné Anikó

Kiss ZoltánDátum: 2021.03.09 - 05:09

Jó napot
Érdeklődnék hogy mikor vége a fűtési szezonnak leszednék a radiátorokra kihelyezett mérő műszereiket?!
Mivel ugyebár hő hatására működik ergo nem igazán kellene fent hagyni míg kint 30-40fok is lehet bár gondolom ez önöknek egy nagyon jó pénz szerzési módszer
Szóval ezzel lehet valamit csinálni?!

    Pappné AnikóDátum: 2021.03.10 - 09:24

    Tisztelt Kiss Zoltán!

    A radiátorokra felszerelt költségosztóban lévő fiolák, a nyári időszak miatt túl vannak töltve a folyadékkal, a gyártó által meghatározott mértékig. Ez pontosan azt a célt szolgálja, hogy a fűtési időszakon kívüli párolgás ne befolyásolja a fogyasztási arányokat.
    Minden épületnek más időpontban van az éves leolvasási napja, ami nem egyezik meg a fűtési idény időtartamával, hiszen 365 napot, azaz egy évet számolunk el, a fűtési időszak pedig ennél lényegesen kevesebb.
    Mivel az éves leolvasáskor kicseréljük a költségosztókban lévő fiolát, tervezetten minden lakásban ugyan azon a napon végezzük el, ezért a nyári időszakban történő párolgás minden lakásban feltételezetten azonos mértékű, így az arányosítás – költségosztás elvégezhető.
    Felhívjuk figyelmét, hogy a költségmegosztók arányosító eszközök, nem mérő eszközök. A hiteles hőmennyiségmérőn mért fogyasztás kerül a költségosztók adatainak arányában felosztásra az érintett fűtési időszakban. Társaságunk pontosan az épület által elfogyasztott hőmennyiséget számlázza ki a költségosztókon leolvasott értékek, valamint a jogszabály és a társasházzal kötött hőszolgáltatási szerződésben foglaltak szerint. A szolgáltató a lakóközösség döntése szerinti módon osztja meg az elhasznált hőmennyiséget, társaságunk semmilyen plusz bevételhez nem jut.
    Az elmúlt hetekben a közös képviselőket levélben tájékoztattuk, az egy hőközponti hőmennyiségmérőhöz tartozó lakások esetében az “okos mérés” keretein belül a költségosztók cseréjének, rádió távleolvasásra alkalmas eszközök beépítésének lehetőségéről. A költségosztók cseréjének eredményeképpen az elfogyasztott hőmennyiség megosztása során a felhasználási helyek közötti fogyasztási arányok még pontosabban kiszámíthatóak lennének.
    További információért kérjük keresse társasházának közös képviselőjét.
    Tisztelettel:
    Pappné Anikó

Milosevits MarcellDátum: 2021.03.06 - 16:48

Tisztelt szolgáltató!

Érdeklődni szeretnék, ha végrehajtási eljárás keretében árverésen szeretnék egy ingatlant megvásárolni, hogyan tudom előzetesen lekérdezni az ingatlanra vonatkozó vízdíj tartozást?

A Kúria Gfv.VII.30.371/2018 számú ítélete (BH2019.307) alapján nem kötelezhető a vízi közmű-szolgáltató mindaddig a közüzemi szerződés megkötésére az ingatlan új tulajdonosával, amíg a
fogyasztási helyet lejárt határidejű, vagy vitatott díjtartozás terheli, függetlenül attól, hogy az igénybejelentő az ingatlan tulajdonjogát származékos, vagy eredeti szerzésmóddal (árverés útján) szerezte meg.

    Pappné AnikóDátum: 2021.03.08 - 12:36

    Tisztelt Milosevits Marcell!
    Tájékoztatjuk, hogy az ingatlanra fennálló tartozást kizárólag az adós, vagy érvényes meghatalmazással rendelkező meghatalmazottja részére tudjuk kiadni.
    Az ingatlan tulajdoni lapján a bejegyzett végrehajtási jog információval szolgálhat az esetleges közüzemi díjtartozás meglétéről, azonban az ott látható összeg a bejegyzés időpontjában fennálló főkövetelés összegét mutatja, mely összeg nem egyezik meg az aktuális tartozás egyenlegével.
    Tisztelettel:
    Pappné Anikó

Kajos TiborDátum: 2021.02.09 - 15:30

Kedves Pappné Anikó
Kérdezem miért nincs fűtés napok óta az Apáczai Cs. J. 4-6 ban.
Valamint ön írja az egyik panasz tevőnek, hogy a használati meleg víznek a kifolyásnál 40 C foknak kell lenni. Nagyon jó lenne ha ezt tudnák néha biztosítani is. Mert a 32-34 fok az nem negyven. Kérem kérjük, hogy úgy szolgáltassanak ahogy én rendesen fizetem a kiszámlázott díjakat.

    Pappné AnikóDátum: 2021.02.09 - 16:18

    Tisztelt Kajos Tibor!
    Kérem, hogy hiba elhárítása érdekében bejelentését – a pontos felhasználási hely és telefonszám megjelölésével – társaságunk műszaki ügyfélszolgálatán az alábbi elérhetőségek egyikén tegye meg.
    Személyesen: 2400 Dunaújváros, Építők útja 1.
    Telefonon: 25/510-220, 25/510-221, 25/510-222, 25/413-622, 25/411-528, 25/401-030
    E-mail-en: ugyfelszolgalat@dvcsh.hu
    Tisztelettel.
    Pappné Anikó

MARIHÁZI FERENCDátum: 2021.02.09 - 15:09

jó napot.Érdeklődöm, hogy lehet az ,hogy 4napja gyakorlatilag nincs fűtésem a békevárosi lakásomban? AZ E HAVI MELEGVIZES SZÁMLÁT NEM FOGOM BEFIZETNI!

    Pappné AnikóDátum: 2021.02.09 - 16:18

    Tisztelt Mariházi Ferenc!
    Kérem, hogy hiba elhárítása érdekében bejelentését – a pontos felhasználási hely és telefonszám megjelölésével – társaságunk műszaki ügyfélszolgálatán az alábbi elérhetőségek egyikén tegye meg.
    Személyesen: 2400 Dunaújváros, Építők útja 1.
    Telefonon: 25/510-220, 25/510-221, 25/510-222, 25/413-622, 25/411-528, 25/401-030
    E-mail-en: ugyfelszolgalat@dvcsh.hu
    Tisztelettel.
    Pappné Anikó

JuditDátum: 2021.02.09 - 13:41

Tisztelt ügyintéző.
Érdeklődnék mikor áll vissza a fütés a Római krt úton? Illetve hogy a fütés mentes napok a számlán mínuszba fognak látszani? 19 fok van szombat este óta a lakásban. Elég sok gyerekes család van ahol a gyermekek meg fáztak. Remélem a rendesen fizetőknek ez kompenzálva lesz. Köszönöm a választ.

    Pappné AnikóDátum: 2021.02.10 - 13:05

    Tisztelt Judit!
    A város egyes területein a karbantartás alatt és az azt követő napokon a nappali órákban is előfordulhatott átmeneti szolgáltatási színvonal csökkenés, az eddig megszokottnál alacsonyabb lakás, illetve, melegvíz hőmérséklet, azonban a jogszabályokban foglalt minimum hőmérsékletet biztosítottuk. A mai napon (2021.02.09-én) reggel 6 órától a fűtés szolgáltatás teljes kapacitással működik, a lakásokban és közintézményekben az előírt fűtés és melegvíz szolgáltatást folyamatosan biztosítani tudjuk.
    Kérjük, ha helyi problémát észlelnek (pl. hideg radiátor), azt a társasházi közös képviselő útján társaságunk műszaki ügyfélszolgálatán az ugyfelszolgalat@dvcsh.hu e-mail címen jelezzék.
    Kollégáink a jelzés után az esetleges hibát rövid időn belül elhárítják.
    Tisztelettel:
    Pappné Anikó

Kiss Oszkár ZoltánDátum: 2021.02.09 - 10:39

Jó napot
Elmúlt napok remek fűtési hatékonyságúkat illetve víz hőmérséklet különbséget remélem feltüntetik a számlán majd ahogy egyéb szolgáltatók teszik ha nem tudnak normális szolgáltatást adni!
Illetve kérdésem lenne ha lecsatlakozók a rendszerről megszűnik a fűtéses számlám igaz?
Illetve a csöveket kiveszik a lakásomból mivel ugyebár én nem úgy veszek lakást h maguktól
Erről van valami intő?
Köszönöm

    Pappné AnikóDátum: 2021.02.10 - 14:35

    Tisztelt Kiss Oszkár Zoltán!
    A város egyes területein a karbantartás alatt és az azt követő napokon a nappali órákban is előfordulhatott átmeneti szolgáltatási színvonal csökkenés, az eddig megszokottnál alacsonyabb lakás, illetve, melegvíz hőmérséklet, azonban a jogszabályokban foglalt minimum hőmérsékletet biztosítottuk. A helyiségek alacsonyabb hőmérséklete természetesen alacsonyabb hőfogyasztással is jár, mely az éves hőelszámolás során kerül a számlában érvényesítésre.
    A távhőszolgáltatásról történő leválás feltételeit a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény szabályozza. Az itt leírt feltételek teljesülése esetén a radiátorokat le kell szerelni, az átmenő csövek a lakásban maradnak, azokat hőszigetelni kell.

    Tisztelettel:
    Pappné Anikó

Kálmán Ferenc LászlónéDátum: 2021.02.08 - 13:43

Hogyan lehet a mérőállás bejelentésnél az elírt és már elküldött adatot javítani?

    Pappné AnikóDátum: 2021.02.09 - 09:35

    Tisztelt Kálmán Ferenc Lászlóné!
    Kérjük a helyes mérőállást (a pontos felhasználási hely azonosító megjelölésével) küldje meg a bejelentes@globalfaktor.hu e-mail címre. A korábban rögzített téves mérőállást nyilvántartásunkban helyesbítjük.
    Tisztelettel:
    Pappné Anikó

Molnár MilánDátum: 2021.02.03 - 11:55

Tisztelt Cím!

A fűtési hődíj előleg módosítását szeretném kérni. Ezt hogy tudom megtenni?
Ingatlan azonosító: 102133014
Vevőkód: 34626

Üdv.:
Molnár Milán

    Pappné AnikóDátum: 2021.02.03 - 12:07

    Tisztelt Molnár Milán!
    A fűtési hődíj módosítása a felhasználó, a felhasználási hely és a számlázandó mennyiség pontos megjelölésével megküldött írásbeli kérelem alapján lehetséges.
    Kérelmét elküldheti a dunaujvaros@globalfaktor.hu e-mail címre, vagy postai úton társaságunk címére.
    Tisztelettel:
    Pappné Anikó

Mezei IstvánDátum: 2021.01.27 - 13:03

Tisztelt cím!
A konyhában és a fürdőszobában nincs meleg víz!
Kérem a segítségüket.
Mátyás K. u. 4. 7/6

    Pappné AnikóDátum: 2021.01.28 - 11:29

    Tisztelt Mezei István!
    Kérem, hogy hiba elhárítása érdekében bejelentését – a pontos felhasználási hely és telefonszám megjelölésével – társaságunk műszaki ügyfélszolgálatán az alábbi elérhetőségek egyikén tegye meg.
    Személyesen: 2400 Dunaújváros, Építők útja 1.
    Telefonon: 25/510-220, 25/510-221, 25/510-222, 25/413-622, 25/411-528, 25/401-030
    E-mail-en: ugyfelszolgalat@dvcsh.hu
    Tisztelettel.
    Pappné Anikó

Locsy LórándDátum: 2021.01.21 - 21:10

Tisztelettel kérdezném mi a melegvíz? A vízvételi helynél hány fokosnak kell lenni a melegvíznek, és mennyi a tűréshatár / +,-. / Válaszukat a megadott e.-mail címemre kérem.

    Pappné AnikóDátum: 2021.01.22 - 13:52

    Tisztelt Locsy Lóránd Úr!
    Kérdésére tájékoztatjuk, hogy Társaságunk üzletszabályzatának IV.5.12.2. pontja alapján a használati melegvíz hőmérsékletének a kifolyó csapoknál mérve legalább 40 °C -os hőmérsékletűnek kell lennie.
    Tisztelettel:
    Pappné Anikó

Németh AttilaDátum: 2021.01.17 - 17:11

Tisztelt Szolgáltató!

2020. júniusában a fürdőszobai radiátorom leköttetem a rendszerről, érdeklődnék hogy a fűtés számlán miért nem látom, hogy kevesebb a távhő-igénybevétel, vagy a “radiátor helyére” is átalány kerül felszámításra? 🙂

Tisztelettel:

Németh Attila

    Pappné AnikóDátum: 2021.01.19 - 17:20

    Tisztelt Németh Attila!
    Mivel kérdésében nem jelölt meg fogyasztási helyet, vagy azonosítót (ügyfélszám, fogyasztási hely azonosító) a kérdésére nem tudok pontos választ adni.
    Általánosságban elmondható, hogy a fürdőszobai radiátor leszerelése után a helyiség továbbra is temperáló hőt kap a lakás többi fűtött helyiségéből, tehát beleszámít a fűtött légtérbe, így
    nem jár díjcsökkentéssel.
    Tisztelettel:
    Pappné Anikó

Gréts KárolyDátum: 2020.12.27 - 15:07

T. Szolgáltató !
Néhány hónappal ezelőtt tájékoztató levelet kaptunk. Közölték, hogy a vízmérő óránk mérőállását 2020.12.15 és 2020.12. 31 között jelenthetjük be a bejelentes@globalfaktor.hu címre. Ma 2020.12.27-én akartam bejelenteni. Azt írták ki, hogy 2020.10.20-ig lehet csak bejelenteni. Akkor most mit tegyek ?

    Pappné AnikóDátum: 2021.01.04 - 12:03

    Tisztelt Gréts Károly!
    Bejegyzésében nem adott meg felhasználási hely beazonosítására alkalmas adatot, illetve telefonszám hiányában közvetlenül sem tudjuk felvenni a kapcsolatot Önnel, így kérdésére nem tudunk választ adni.
    Kérjük kérdésével – a pontos felhasználási hely megadásával – keresse fel ügyfélszolgálatunkat az ismert elérhetőségeken.
    Tisztelettel:
    Pappné Anikó

Nagy ArmandDátum: 2020.12.21 - 01:05

Tisztelt Szolgáltató,
Sok más szolgáltatónál már jól bevált online ügyfélszolgálat bevezetése mikorra várható az Önök szolgáltatásaihoz, ill. tervezik-e online kártyafizetéses megoldást a számlák kiegyenlítésére?

    Pappné AnikóDátum: 2020.12.21 - 11:49

    Tisztelt Nagy Armand!
    Társaságunknál bizonyos tevékenységekhez – mint pl. mérőállás bejelentés, online számla befizetés – jelenleg is elérhető online ügyfélszolgálat. Az informatikai fejlesztéseknek köszönhetően az ügyintézések körét folyamatosan bővítjük, az újonnan bevezetett funkciókról fogyasztóinkat tájékoztatjuk.
    Felhívjuk figyelmét, hogy az elektronikus számlát (e-számla) igénylő díjfizetők részére az online számlabefizetés 2020.06. hónaptól kezdődően már elérhető. Az elektronikusan megküldött szolgáltatási számlák online befizetését az e-mailben küldött linkre kattintva indíthatja el. E-számlát a https://www.dvcsh.hu/elektronikus-szamla-igenyles/ linkre kattintva kérheti.
    Tisztelettel:
    Pappné Anikó


Hozzászólás